Kategorier

Nyhetsbrev - Til Bryllupet

Følg oss på Facebook



Når får jeg pakken min?

Leveringstid

Vi er raske med å sende ut bestillinger. Normalt sendes bestillingen samme dag som den legges inn, om du bestiller før kl. 15. Postens fremsendingstid kan etter dette variere noe, men de fleste av våre kunder opplever at det tar fra 1-4 dager å få forsendelsen levert.

I hektiske perioder, som f.eks. populære bryllupsmåneder (Mai-Juli) eller andre spesielle tider på året, tar vi forbehold om leveringstid til posten fra oss, kan ta inntil 48 timer. Du vil alltid få en bekreftelse på e-post, straks pakken din er sendt fra vårt lager.

Legg merke til at på en eventuell hentemelding for din pakke vil det stå "Stil og Trend AS" som avsender.
Stil og Trend AS er 100% eier av Til Bryllupet

I kassen / handlekurven vil du også til enhver tid bli gitt de alternative fraktmetodene som gjelder for den adressen du legger inn, men hovedvalgene vil være Brevsending, Servicepakke og Ekspress over natt, og du kan fritt velge ut ifra disse.

Forskjellige fraktalternativer

Frakten koster fra kr. 89,- avhengig av bestillingens vekt, og hva du selv velger (Brevsending eller Servicepakke). Vi sender alle bestillinger med Posten så lenge ikke annet er avtalt. Vi sender med A-post inntil 2kg, ved mindre du selv velger Klimanøytral Servicepakke (Dette kan være et godt valg dersom du bestiller glassvarer som kan knuses). Servicepakker kommer med sporing og dermed også forsikring. A-postpakker som blir ødelagt i Posten vil ikke erstattes, ved mindre Posten selv velger å erstatte pakken direkte til mottager. Det er verdt å nevne at vi pakker inn alle forsendelser godt, og det er svært sjeldent våre kunder mottar forsendelsen ødelagt eller knust. Dersom bestillingen veier over 2kg vil eneste fraktalternativ være Klimanøytral Servicepakke (med sporing og forsikring).

Hvorfor må frakten betales for?

Nettbutikker opererer svært forskjellig, ettersom bransjene det jobbes med er svært forskjellig - både med tanke på produkters størrelse og vekt, volumvekt, og ikke minst prissetting av selve produktene. Noen nettbutikker tilbyr gratis frakt, da vil det oppleves at produktets prissetting er justert på en slik måte at fraktraten ligger innebygget i produktprisen. Dette er for oss en uriktig metode å belaste for frakt, fordi de fleste av våre kunder ofte handler mange produkter av gangen. Hvis hvert produkt har en innebygget justert pris for frakt, vil våre kunder dermed oppleve å måtte betale dyrere for frakten enn hva den reellt sett koster, siden fraktprisen ville økt upropsjonalt med bestillingens størrelse. Derfor har vi heller valgt å gi produktene en korrekt pris, og i stedet ta individuelt betalt for den faktiske utgiften vi betaler Posten for å sende forsendelsen. På den måten vil våre kunder oppleve å ikke betale mer enn hva frakten egentlig koster, mens vi samtidig allikevel har en mulighet til å tilby raske, sikre og gode forsendelsesmetoder.

I følge postloven skal en brevsending ikke være dyrere for noen som bor langt nord, enn det er for noen som bor lenger sør. Posten tar altså lik pris for en forsendelse som skal 1 mil, som de gjør for en forsendelse som skal 100 mil (A-post/Brevpost).

En god måte å se på fraktprisen kan være å sammenligne denne med hva det koster å kjøre til en fysisk butikk for å handle der. Skal man f.eks. til et kjøpesenter, koster det både bensinpenger, kanskje bompenger, parkeringspenger og ikke minst tid. Denne summen forløper seg raskt til en normal forsendelseskostnad som når du handler i en nettbutikk.

Stil og Trend AS tjener ingenting ekstra på frakten du betaler i vår nettbutikk, den går uavkortet til Posten Norge.

Brevsending

Du har pakken normalt sett 2-5 dager etter at du har lagt inn bestillingen. Den sendes uten sporing, og uten forsikring. Det er svært viktig å legge inn korrekt adresse når brevsending velges - da Posten er raske med å sende brevsendinger i retur, dersom den lokale postmannen ikke finner adressen. Pakker som blir borte, eller forsinket i posten på grunn av feil adresse, erstattes og refunderes ikke før de eventuelt kommer i retur til oss. Dersom en pakke kommer i retur til oss, fordi adressen var feilskrevet, forbeholder vi oss retten til å fakturere kunden for porto på feilsendingen.

Servicepakke:

Du har pakken stort sett 2-6 dager etter at du har lagt inn bestillingen. (Pakken sendes med sporing og er forsikret, og du vil få hentekode på enten SMS eller e-post.) Du henter bestillingen din på ditt lokale postkontor eller post-i-butikk så fort den er fremme.

Ekspress over natt:

Pakken blir sendt med postens tjeneste "Ekspress over natt". Til sentrale steder i Norge vil pakken da bli levert dagen etter at forsendelsen blir hentet av Posten fra vårt lager. Til mindre sentrale steder kan det ta en ekstra virkedag. Undersøk med postens kundeservice på tlf. 04004 for å høre om ditt postnummer faller inn under sentrale / usentrale områder. Vi sender fra postnummer 3172.

Vi sender bestillinger med Posten Norge, så lenge ikke annet er avtalt.