Kategorier

Nyhetsbrev - Til Bryllupet

Følg oss på Facebook



Kjøpsbetingelser

Generelt

Salgs- og kjøpsbetingelser, informasjon om frakt, levering, retur og angrerett mm. er kun opplyst på norsk. Disse kjøpsbetingelsene, samt din ordrebekreftelse gjelder som samlet avtalegrunnlag for kjøpet hos Til Bryllupet

Personer under 18 år har ikke anledning til å handle av Til Bryllupet dersom betalingsmetoden er faktura, delbetaling, kort eller via Paypal. Er du under 18 år, kan du handle med postoppkrav eller få en myndig person (f.eks. foreldre) til å foreta kjøpet for deg.

Vi leverer kun til utvalgte steder, blant annet alle deler av Norge inkl. Svalbard, Sverige, Danmark, Tyskland og Finland.

Alle kjøp og salg som blir foretatt via Til Bryllupet, reguleres av norsk forbrukerkjøpslov. (Link til forbrukerkjøpslov hos lovdata) Der loven stiller krav til skriftlighet, vil dette oppfylles ved bruk av e-post og eller tekstmelding (SMS) til mobiltelefon.

Parter

Selger av de varer eller tjenester som kjøpes gjennom Til Bryllupet er Stil og Trend AS, Sommerfuglveien 9, 3172 VEAR, post@tilbryllupet.no, telefon: 938 15 810, og blir i følgende dokument omtalt som vi, våre, eller oss. Kjøper er den som står oppført ved navn på bestillingen som mottas av vårt netthandelssystem etter gjennomført utsjekk fra handlekurven, og blir i følgende dokument omtalt som du, deg, ditt eller din.

Bestilling og avtaleinngåelse

Når du fullfører et kjøp via handlekurven / kassen på Til Bryllupet, innebærer dette at du inngår en avtale med oss om kjøp av de produktene du har i handlekurven hos Til Bryllupet. Dette betyr at vi forplikter oss til å levere deg produktene du har kjøpt, via avtalt fraktmetode som du har valgt i handlekurven / kassen innenfor rimelig og avtalt tidsperiode. Du forplikter deg til å gjennomføre handelen som avtalt, og ditt kjøp er derfor bindende.

Du har allikevel rett til å gå fra kjøpet inntil 14 dager etter bestillingsdato, i henhold til lov om angrerett. 

Når din bestilling er gjennomført mottar du umiddelbart en ordrebekreftelse per e-post. Når bestillingen din plukkes/pakkes på vårt lager, vil du få en ny e-post med informasjon om at bestillingen din er til pakking. Videre sender vi deg en sendingsbekreftelse når pakken din er sendt. Denne sendingsbekreftelsen vil inneholde sporingsnummer for pakken, der fraktmetoden tilsier at sendingen kan spores. (Gjelder f.eks. ved valg av Servicepakke). Om fraktmetoden du valgte muliggjør sporing på forsendelsen, vil du motta en hentekode som blir sendt per SMS til din mobiltelefon, når bestillingen ligger klar til henting på ditt lokale postkontor, eller Post i Butikk (PiB).

Legg merke til at på en eventuell hentemelding for din pakke vil det stå "Stil og Trend AS" som avsender.

Dersom du velger et fraktalterntiv som ikke har sporing (f.eks. A-post eller B-post) vil pakken leveres direkte til din postkasse, så fremst det er plass i denne til å motta forsendelsen fra oss. Om pakken er for stor for postkassen, vil pakken bli innlevert på ditt lokale postkontor eller PiB, og du vil motta en hentemelding i postkassen din som utstedes fra Posten.

Priser

Alle priser er oppgitt inkl. merverdiavgift (MVA). Totalprisen for kjøpet vil fremkomme før du bekrefter bestillingen. Totalprisen vil inneholde prisen for de valgte produktene i handlekurven, fraktkostnader, eventuelle gebyrer som tilkommer ved kjøpet som f.eks. fakturagebyr, emballasje og porto.

Bestillinger som skal leveres til Svalbard og andre fjerntliggende områder i Norge, selges uten merverdiavgift.

Vi tar forbehold om at produkter på Til Bryllupet kan være feilpriset. Vi forbeholder oss retten til å kunne rette opp dette før bestillingen sendes til deg. Dersom prisen på ett eller flere produkter som du har kjøpt viser seg å være feil, vil du bli kontaktet, og vil da kunne velge om du vil avbryte kjøpet eller ikke. Vi bestreber oss alltid på å vise korrekte priser og informasjon om alle våre produkter.

Opplysninger om produkter og priser hos Til Bryllupet

Vi gjør vårt ytterste for at all informasjon om produkter, priser, bilder, lagerbeholdning og alt som ellers står i forhold til din vurdering om kjøp av produkter og tjenester hos Til Bryllupet er så riktige som mulig. Allikevel tar vi forbehold om at det kan være trykkfeil / skrivefeil / feil i lagerbeholdning - som i sin tur gjør det umulig for oss å levere ønsket tjeneste / produkt til gitt informasjon som du er blitt opplyst om.

I slike tilfeller forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling, eller slette enkeltprodukter fra bestillingen, hvor resterende av bestillingen sendes. Skulle et slikt tilfelle oppstå, vil du få beskjed om dette, og du står også fritt til å da kansellere hele eller andre deler av bestillingen. Vi kan da også tilby deg andre produkter, og du får muligheten til å akseptere dette, oftest via e-post eller SMS før vi eventuelt sender deg noe annet enn hva som fremkom av handlekurven ved bestillingstidspunktet.

Betaling

Du kan velge betalingsmetode i handlekurven / kassen. Du kan velge å betale bestillingen din med kort som f.eks. VISA eller Mastercard eller andre typer kredittkort, faktura og delbetaling (kredittkjøp). Det er Klarna AB som behandler alle faktura- og delbetalingskjøp for Til Bryllupet. Klarna har egne betingelser som du må godkjenne før du velger et av disse alternativene. Dersom fakturaen og eventuelt purring ikke betales, vil saken bli oversendt til inkasso.

Om du unnlater å hente pakken fra ditt lokale postutleveringssted, slik at pakken blir returnert oss, vil du bli belastet et gebyr pålydene kr. 300,-. Dette er for å dekke våre kostnader med porto til deg, uregistrert returporto og behandling av denne. Om den uavhentede pakken er kjøpt via faktura- eller delbetalingsvalg i kassen hos oss, vil vi ved returmottaket endre fakturaen hos Klarna, slik at den kun gjelder for gebyret nevnt ovenfor. Returen blir altså registrert, og produktene, samt summen for disse vil bli slettet fra fakturaen. Om den uregistrerte returnerte pakken er betalt via kort hos f.eks. Paypal, vil bestillingen refunderes med summen som overskyter gebyret nevnt overfor.

Alle faktura- og delbetalingskjøp forutsetter at du har mulighet til å foreta kjøp med kreditt hos Klarna AB. Du vil derfor bli kredittvurdert i kassen om du ønsker å kjøpe med faktura eller delbetaling (kredittkjøp) og må taste inn ditt personnumer for dette formålet. Ditt personnummer lagres ikke av Til Bryllupet, og vil aldri bli benyttet av oss direkte. Dette er kommunikasjon som foregår mellom deg og Klarna AB, med Til Bryllupet som formidler.

Levering og forsinkelse

Din bestilling vil bli levert på den måten du valgte under "Fraktmetode" i handlekurven / kassen, og som også fremgår av ordrebekreftelsen du mottar etter kjøpet. Om pakken blir vesentlig forsinket ut fra vårt lager, vil du få beskjed om dette straks vi har kjennskap til forsinkelsen. Du kan da velge å avbryte kjøpet. Om pakken blir forsinket fordi det er feil i lagerbeholdningen, og et eller flere av produktene viser seg å være utsolgt, vil du kunne vente på at produktene igjen skal komme inn på lager før vi sender deg pakken som avtalt. 

I tilfeller hvor noen produkter er på lager, mens andre ikke er på lager vil vi ta kontakt med deg for å gi beskjed om når vi eventuelt vil kunne sende pakken, og avtale med deg om du ønsker å kansellere eller å vente.

Vi kan unntaksvis også inngå en avtale med deg på at bestillingen din blir sendt i to forsendelser, hvorav den siste forsendelsen inneholder de restproduktene som ikke var på lager ved bestillingstidspunktet.

Har du valgt faktura eller delbetaling som betalingsvalg i kassen, vil faktura aldri utstedes før bestillingen din er sendt fra vårt lager. Er pakken forsinket, vil du derfor ikke måtte betale før produktene er deg i hende.

I spesielt hektiske perioder, som f.eks. julehøytid eller andre spesielle tider på året, tar vi forbehold om leveringstid til posten fra oss, kan ta inntil 72 timer. Du vil alltid få en bekreftelse på e-post, straks pakken din er sendt fra vårt lager.

Gjennomgang av din bestilling

Når du har fått bestillingen hjem til deg, bør du straks du har anledning til det, åpne pakken, og gå igjennom produktene du har bestilt. Du bør kontrollere at du har mottatt riktige produkter, rett antall og at produktene er intakte. Dersom du mener du har mottatt feil produkter, feil antall eller at et eller flere produkter kan være ødelagt under transport, skal du snarest ta kontakt med Stil og Trend AS og gi oss beskjed om dette, slik at vi kan avtale med deg hva vi skal gjøre videre.

Om produktene er tydelig ødelagt under transport, skal du så raskt som mulig ta med deg pakken til ditt lokale postkontor og fremvise emballasjen produktet var pakket i, sammen med det ødelagte produktet. Du skal da fylle ut skademelding hos Posten. Du vil få erstatning for summen, eller et nytt produkt av oss straks vi får bekreftet av Posten at skademeldingsskjema er utfylt.

Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre kjøpet du har gjort. Angreretten gjelder for de fleste produkter, men unntatt er blant annet ferskvare som f.eks. drops, sjokolade, sukkerholdige produkter og annet spiselig. Du har 14 dagers angrefrist fra du mottar bestillingen, forutsatt at du gir oss beskjed om at du ønsker å angre. Dersom det ikke medfølger angrerettskjema med ordrebekreftelsen eller sammen med leveransen når du får den, utvides angrefristen din til 3 måneder.

For at angreretten skal være gyldig, må produktet eller produktene du vil angre kunne tilbakeleveres oss i tilnærmet samme stand og mengde som de var da du mottok dem. Produktene skal returneres oss innen rimelig tid.

Eventuell returporto må betales av deg, og du har risikoen for produktene tilbake til oss.

Produktet eller produktene du ønsker å returnere sendes tilbake til oss i original emballasje sammen med angrerettskjemaet i utfylt stand.

Når returpakken er mottatt av oss etter at du har benyttet deg av angreretten, skal du bli refundert for produktene og portoen for forsendelsen fra oss til deg, innen 14 dager. Portoen refunderes kun dersom hele kjøpet returneres.

Vi minner om at det ikke er korrekt bruk av angrerett å la være å hente pakken som er sendt i ditt navn til ditt lokale postkontor, eller post-utleveringssted. Dersom pakken ikke hentes ut, vil den bli returnert til oss etter en tidsperiode som er bestemt av Posten Norge AS. Vi forbeholder oss retten til å nekte retur og refundering av produkter, inntil angrerettskjema er på plass for gjeldene bestilling som ønskes returnert.

Informasjon om hvordan du benytter deg av angreretten, står på angrerettskjemaet.

Personvern

Stil og Trend AS er opptatt av at du skal føle deg trygg på en hver handel som foretas gjennom vår nettbutikk "Til Bryllupet". Vi behandler derfor absolutt all informasjon om deg på en betryggende måte.

Når du foretar en handel gjennom Til Bryllupet, vil vi lagre blant annet din adresse, ditt navn og din e-postadresse i vår database. Dette er informasjon vi trenger, for at vi skal kunne levere bestillingen til rett navn og rett adresse, og for at vi skal ha en mulighet til å kontakte deg i forbindelse med bestillingen din. Dessuten er vi pålagt via regnskapsloven å lagre informasjon om hver enkelt bestilling, i forbindelse med regnskapsføring, håndtering av merverdiavgift mm.

Av hensyn til sikkerhet lagrer vi også IP-adressen som er benyttet til å foreta kjøpet hos Til Bryllupet.

Informasjonen som nevnt over finner du igjen på "Min konto" når du logger inn i nettbutikken. 

Informasjon som f.eks. ditt personnummer, kortnummer eller annen sensitiv økonomisk informasjon lagres ikke av oss.

Dersom du ønsker å benytte deg av faktura- eller delbetalingsskjøp må du taste inn ditt personnummer i handlekurven / kassen. Dette er fordi det vil bli foretatt en kredittvurdering av deg før kjøpet blir gjennomført. Det er Klarna AB som behandler all informasjon vedr. faktura- og delbetalingsskjøp. Herunder også personnummet. Du kan lese mer om dette under Klarna's egne betingelser for bruk av deres betalingstjenester.

Vi samler også inn enkel statistisk informasjon, som f.eks. "Mest sette produkter", "Mest besøkte kategorier", "Mest kjøpte produkter" osv. Dette er for å enkelt kunne tydeliggjøre overfor deg og andre kunder, hvilke produkter som er mest populære, men også for vår egen del, for å kunne lære av våre kunder hvilke kategorier og produkter vi bør fokusere mer, eller mindre på.

Den samme informasjonen som hentes inn til statistiske formål, kan også benyttes i markedsføring, hvor vi f.eks, viser produkter relatert til andre produkter, eller for å kunne sende deg informasjon om produkter vi tror du vil kunne være interessert i, dersom du selv har valgt at vi skal sende deg slik informasjon. 

Til Bryllupet benytter såkalte "Cookies" for å kunne gjøre det mulig for deg å gjennomføre et kjøp. En "cookie" er en liten tekstsnutt som nettleseren din laster ned, og som gjør det mulig for Til Bryllupet å "huske" hvilke produkter du har i handlekurven, når du ser på forskjellige produkter i nettbutikken. Uten en slik cookie, vil nettbutikken "glemme" hvilket produkt du la til i handlekurven, straks du blar til en annen produktside på Til Bryllupet, og dermed vil det være umulig å gjennomføre et kjøp for deg.

I tillegg benytter vi en såkalt "Permanent cookie" for å huske deg fra besøk til besøk. Dette er for at du skal slippe å logge på butikken neste gang du besøker oss, og tidligere har vært logget inn. Denne cookien vil automatisk slettes etter 250 dager, hvis du selv ikke klikker på knappen "Logg ut". Når du klikker på "Logg ut" knappen på Til Bryllupet, slettes samtidig denne cookien.

Vi tilbyr nyhetsbrev til alle som ønsker å motta, og når du registrerer deg som kunde hos Til Bryllupet, kan du velge å melde deg på denne e-postlisten, slik at du vil motta nyhetsbrev. I alle nyhetsbrev som sendes ut, følger det med en link som du kan klikke på for å melde deg av nyhetsbrevet - du kan også melde deg av og på nyhetsbrevet fra "Min konto", under seksjonen "Min personlige informasjon".

Dersom du avbryter en handel, ved å ikke fullføre kjøpet når du har produkter i handlekurven, sender vi deg en påminnelse om hvilke produkter du har i handlekurven noe tid etter dine siste bevegelser på Til Bryllupet. Dette gjør vi for å minne deg om at kjøpet ditt ikke er fullført, slik at du ikke venter på produkter du tror du skal få, men som du aldri vil motta.

Stil og Trend AS selger ikke, og bytter heller aldri informasjon med tredjeparter.

Copyright

Alt innhold på nettsidene til tilbryllupet.no er Stil og Trend AS sin eiendom. Dette innholdet er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder beskrivelser av produktene, bilder/grafikk, design og layout, og annet innhold på sidene ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er tillatt etter lovgivning eller etter samtykke fra Stil og Trend AS.

Force Majeure

Force Majeure er en klausul som løser partene fra mislighold av avtalen dersom en ekstraordinær hendelse utenfor partenes kontroll skulle inntreffe. Klausulen inkluderere blant annet (men er ikke begrenset til) f.eks. flom, opprør, krig, naturkatastrofer, streik etc. Denne klausulen løser Stil og Trend AS fra ansvaret for forpliktelser som Stil og Trend AS ikke er i stand til å gjennomføre grunnet hendelser utenfor Stil og Trend AS sin kontroll.