Ofte stilte spørsmål (FAQ)
Finner du ikke svar? Ta gjerne kontakt med oss på post@tilbryllupet.no – eller hvis det haster: Telefon 938 15 810 (Hverdager mellom kl. 10.00 – 15.00). Vi hjelper deg gjerne!
Ja, det kan du.
Velg «Hentes på lager» når du er i kassen, så får du en SMS av oss når den er klar til å hentes.
MEN: Vi blir veldig glade om du venter på hente-SMS før du kommer å henter. Det kan være at vi er opptatt med å få unna så mange pakker som mulig før postens hentefrist den dagen, og vi pakker alltid i den rekkefølgen ordrene kommer inn.
Det vil si at hvis du bestiller søndag kveld kl. 23.00, kan du antakeligvis ikke regne med at den er klar mandag morgen kl. 10.00.
Haster det veldig, kan du selvfølgelig ta kontakt med oss, så gjør vi selvsagt unntak og det vi kan for å hjelpe til!
Velger du i kassen: «Posten – Med sporing» tar det vanligvis fra 1 – 3 dager.
Velger du i kassen «Posten – Uten sporing» tar det vanligvis Fra 2 – 7 dager.
De fleste bestillingene som kommer inn til oss før kl. 13.00 sendes samme dag (Hvis det er helg, sendes den påfølgende virkedag).
Bring henter på vårt lager kl. 14.30 (man-fre), og kjører da pakken din til en omlastningssentral samme ettermiddag. Så fort Bring har fått pakken til sentralen, kommer det litt an på hvor pakken skal.
Vi sender fra Tønsberg, og bor du for eksempel i Oslo og har bestilt med sporing, bør du få en SMS med hentekode etter 1-2 dager. Bor du langt nord, f.eks i Finnmark eller Troms kan det ta inntil 3-4 dager.
Har du bestilt uten sporing, (gamle A-post) vil det ta lenger tid – men ta kontakt med oss hvis du har fått en e-post fra oss om at pakken din er sendt, men ikke har sett noe til den på 6-7 dager, da bør vi få sjekket det opp.
Absolutt! Vi er 100% norske! Vi er ingen avdeling fra et utenlandsk selskap, og vi har heller ingen utenlandske avdelinger. Det er Stil og Trend AS som driver nettbutikken, og selskapet er registrert i Brønnøysundregistrene, vi har lager og kontorer i Tønsberg.
Vi erstatter eller sender deg ny vare så lenge du har bestilt fraktalternativ «Posten – Med sporing» når du er i kassen hos oss. Da er det en forsikring som følger pakken, og Posten har erstatningsansvaret – som gjør at vi direkte sender deg et nytt produkt, mot et bildebevis på at produktet er knust eller ødelagt.
Har du derimot bestilt frakt med «Posten – Uten sporing» når du er i kassen, er det du selv som påtar deg ansvaret for eventuell erstatning, om du skulle være så uheldig å oppleve at innholdet er ødelagt når du åpner esken eller konvolutten.
Det samme gjelder om en forsendelse skulle bli helt borte i postgang. Den erstattes hvis du har valgt «med sporing», og erstattes ikke hvis du har valgt «uten sporing» i kassen.
Heldigvis er det veldig, veldig sjeldent at vi opplever pakker som enten knuser, blir ødelagt eller blir borte. Alle nettbutikker er avhengig av å frakte pakker via en transportør, og det er akkurat likt med oss. Men husk at det er lettere for bryllupsglass eller kaketopper å knuse, enn silkebånd til bryllupsbilen og bordkortholdere i tre etc.
Du velger altså helt selv hvilken frakttype du ønsker å benytte deg av, av de alternativene som synes i kassen – og selv om sporingsalternativet er noen tikroner dyrere – kan det hende det er et lurt valg, hvis du tror det er muligheter for at pakken kan bli ødelagt eller knust under transport.
På grunn av logistikk og lagerstyring ønsker vi aller helst å sende alle bestillinger samlet. Hvis du bestiller et produkt som ikke er på lager, kan det bety at bestillingen din blir forsinket levert til deg. Forsinkelsen kan være fra 1 til opp mot 30 dager.
Så fort alle produkter er på lager, vil bestillingen din pakkes og sendes så fort det lar seg gjøre.
Men når kommer produktet tilbake på lager?
Først og fremst – vi forsøker virkelig å ha alt på lager, alltid! Vanligvis får vi leveringer fra leverandører så fort noe nærmer seg utsolgt. Men det kan også skje at leverandøren er utsolgt, eller at vi akkurat har fått levering fra denne leverandøren. Da kan det ta inntil 4 uker før produktet du har i handlekurven kommer tilbake igjen.
I noen tilfeller kan det også bare ta 1 dag – nøyaktig leveringsdato kan derfor være vanskelig å forutsi fordi vi stadig får vareleveringer. Men så kan det være at f.eks. et hotell eller et selskapslokale kjøper opp det vi har på lager av et produkt dagen etter at vi har fått påfyll. I sånne tilfeller kan det ta inntil 4 uker før vi får dette produktet tilbake igjen.
Bryllupsdatoen nærmer seg med stormskritt?
Da anbefaler vi at du tar det produktet vi mangler bort fra handlekurven, og legger inn bestillingen uten det produktet. Så sender du oss en e-post til post@tilbryllupet.no med forespørsel om produktet som ikke var på lager, så skal vi sjekke det opp og gi deg beskjed hvor raskt vi kan få det inn. Er du heldig er det allerede på vei tilbake, og vi rekker å få det med slik at du får det du ønsker! : )
Vi skal i allefall forsøke å hjelpe deg så godt vi kan!
Det aller beste er om du sender en e-post til post@tilbryllupet.no med ordrenummeret ditt, gjerne fra den e-posten du brukte da du bestilte.
– Da vil vi etter kort tid svare deg med en e-post som inneholder både retur-adresse og retur-rutine.
Vi minner om at du selv må bekoste returfrakt til oss om returen er oss uforskyldt, og at ferskvare som sjokolade og godteri etc. ikke kan returneres.
Når returen er tilbake hos oss, kan det ta 7-10 dager før vi får behandlet returen. Dette har med oppgavefordeling og lagerrutiner å gjøre. Så fort returen blir behandlet, vil du bli refundert for de varene som er i ubrukt stand og som kan selges på nytt.
Fraktalternativet «Posten – Med Sporing» sendes med «Klimanøytral Servicepakke».
Dette alternativet inneholder forsikring, og vil dermed erstattes om den skulle bli ødelagt i postgang. Det tar Posten betalt for.
Samtidig må en pakke som er sporbar innom flere manuelle scanninger, slik at den er sporbar hele veien fra oss til deg. Det krever flere ressurser for Posten, og dermed blir det dyrere. Til Bryllupet subsidierer noe av summen Posten tar for å frakte pakken din, nettopp for at du skal få en rimeligere fraktsum når du handler hos oss.
Kanskje det er aktuelt med pose-på-døren? Mange av våre kunder opplever det som et godt alternativ!
Det enkle svaret er dessverre nei.
Men heldigvis erfarer vi at Posten Norge AS har noen dyktige medarbeidere som ofte kan finne den allikevel. Da kan du ta direkte kontakt med Posten på telefon 22 03 00 00 for å høre om de kan hjelpe deg.
Du kan også chatte med Posten ved å se nederst på denne siden: https://www.posten.no/kundeservice
Kanskje det er så enkelt at den har blitt innlevert på postkontoret, og hentemelding til deg har uteblitt?
Til Bryllupet har dessverre ikke mulighet til å ringe Posten for deg. Det er du som mottager som må melde pakken savnet. Har det oppstått forsinkelser i frakten, f.eks. fly som er innstilt, lastebil som har punktert etc., så vet også Posten dette. Derfor anbefaler vi å ta direkte kontakt med dem.
Hvis pakken din er for stor for postkassen vil den bli innlevert til ditt lokale postkontor, og den vil være mulig å spore når den kom dit. Ta i såfall kontakt med oss, dersom du tror at bestillingen din ikke får plass i postkassen, men du ikke har hørt noe om levering innen 7 dager.
Hvis du ikke henter pakken på postkontoret innen 14 dager etter at den er fremme, sendes den i retur til oss. Dette er ikke å anse som bruk av angrerett, og vi står valgfritt til å hente ut pakken når den kommer med posten. Normalt sett vil vi selvfølgelig hente ut pakken og refundere deg for produktene – men husk at både porto til deg og returporto fra deg vil belastes deg med den reelle utgiften vi har i forbindelse med forsendelsen(e).
Hvis du bestiller på f.eks. en søndag, og så plutselig kommer på at du for eksempel skal på ferie til onsdag og ikke får hentet pakken allikevel kan du gjøre 2 ting:
- Har vi ikke sendt pakken enda, ta kontakt med oss og be oss vente med å sende pakken til en dato du bestemmer.
- Avtal med noen du kjenner som reiser på postkontoret og henter ut pakken for deg.
Prøv igjen litt senere!
Antakeligvis var vi opptatt med å få ferdig så mange pakker som mulig før postens hentefrist den dagen, eller så var vi opptatt med å snakke med noen som ringte rett før deg. Vi svarer så godt som alle telefoner som ringer inn, så du hadde nok uflaks. Men gi oss litt tid, så ringer enten vi deg tilbake, eller så kan du ringe oss på nytt! Du kan også sende en e-post til post@tilbryllupet.no, (ca. 1 dags svartid), eller via kontaktskjemaet vårt. (samme svartid som e-post), sende oss en SMS til 938 15 810, eller komme innom lageret!
Ved fakturakjøp eller delbetaling er det Walley som sender ut faktura til din e-postadresse på den datoen som vi sender bestillingen ut fra lageret vårt. Har du ikke fått fakturaen på e-post kan du først sjekke i «spam-filteret» eller «søppelfilteret» i e-postprogrammet ditt. Finner du den ikke kan du logge inn på my.walley.no med din bankID, og både se og laste ned fakturaen din derfra.